تصویر هدر
بارمپ

هیوندای به دنیای کامیون های هیدروژنی ورود کرد

1398-11-30تکنولوژی , حمل و نقل

شرکت خودروسازی هیوندای را می توانیم یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی در زمینه طراحی و توسعه سیستم های محرک هیدروژنی بدانیم که پیش از این خودروی هیوندای توسان را با سیستم محرک هیدروژنی عرضه کرده بود و سپس در سال های گذشته با طراحی و ساخت خودروی “نکسو”، خود را تبدیل به یکی از مدعیان توسعه و تولید وسایل نقلیه هیدروژنی در جهان کرد تا در بین محدود خودروسازان بزرگ جهانی قرار گیرد که موفق به طراحی و ساخت یک سیستم محرک هیدروژنی حرفه ای شده اند. حال این خودروساز کره ای با استفاده از تجارب خود به صنعت وسایل نقلیه سنگین وزن آمده و یک کامیون آینده نگر با سیستم محرک هیدروژنی معرفی کرده است.

نپتون HDC-6، سنگین وزن هیدروژنی هیوندای خواهد بود که روز گذشته در نمایشگاه خودروهای تجاری آمریکای شمالی واقع در آتلانتا معرفی شده است، هرچند این کامیون در حال حاضر یک طرح کانسپت بوده و راه زیادی برای تحقق و رسیدن به مرحله تولید دارد، ولی در صورتی که چراغ سبز تولید دریافت کند، مشتریان کامیون الکتریکی تسلا باید در انتخاب خود تجدید نظر کنند و اولویت خود را بر روی خرید کامیون هیدروژنی هیوندای قرار دهند، به این دلیل که سیستم های محرک هیدروژنی علاوه بر اینکه سیستم های محرک دوست دار محیط زیست هستند و آسیبی به محیط زیست از لحاظ تولید آلایندگی وارد نخواهند کرد، می توانند عملکردی بهتر، محدوده حرکت بالاتر با یک مخزن سوخت خود، صرفه جویی طولانی مدت در هزینه و همچنین صرفه جویی در وقت کاربران خود داشته باشند و دیگر نیازی به صرف دقایق طولانی و یا حتی ساعت ها برای شارژ باتری کامیون خود نخواهند داشت و با صرف تنها چند دقیقه می توانند مخزن سوخت هیدروژن کامیون خود را پر کرده و تا صدها کیلومتر از آن استفاده کنند.
در حال حاضر هیچگونه اطلاعاتی از مشخصات فنی این کامیون ارائه نشده است و باتوجه به مفهومی بودن طرح این کامیون هم نباید انتظار یک سیستم محرک تایید شده را برای آن داشت، ولی هیوندای سعی دارد تا سیستم های محرک هیدروژنی فوق العاده خود را بر روی وسایل نقلیه سنگین وزن هم مورد استفاده قرار دهد و قطعا نتیجه قابل قبولی هم خواهد گرفت. این کامیون در ظاهر خود هم دارای طراحی منحصربه فردی تحت عنوان Art Deco است که الگو گرفته از طراحی قطاری با همین نام مربوط به دهه 1930 میلادی می شود که طراحی کلی این کامیون را با حال و هوای آینده نگر شکل داده است.

در کنار معرفی یک کامیون منحصربه فرد، هیوندای تریلر مخصوص این کامیون را هم معرفی کرده است که با همکاری شرکت Air Liquide توسعه پیدا کرده و با نام Nitro ThermoTech معرفی شده است که یک تریلر یخچالی با سیستم برودتی هیدروژنی خواهد بود تا در زمان کمتر و با صدای کمتری سرمای لازم را در داخل تریلر ایجاد کند.


نوشته مرتبط

مصاحبه مدیر عامل شرکت سوربن ترابر هوشمند با ماهنامه صنعت حمل و نقل
مصاحبه مدیر عامل شرکت سوربن ترابر هوشمند با ماهنامه صنعت حمل و نقل

1398-10-24دسته‌بندی نشده

تغییر سخت است شرکتهای هوشمند حمل ونقلی نیاز به حمایت دارند سیستم حمل و نقل هوشمند، مجموعهای از ابزارها، امکانات و تخصص هاست که شامل مفاهیم مهندسی ترافیک، تکنولوژیهای نرم افزاری، سخت افزاری و مخابراتی بوده و به صورت یکپارچه به منظور بهبود کارایی و ایمنی در سیستم حملونقل به کار گرفته میشود. دسترسی به …

ادامه مطلب
درباره بارمپ
راهکارهای پیشنهادی جهت حل مشکلات حمل و نقل برون شهری

1398-10-01حمل و نقل

6 راه حل کلیدی مشکلات حمل و نقل ما در پست قبل به مشکلات حمل و نقل برون شهری اشاره کردیم، اما این پایان ماجرا نیست… برخی از راهکارهای حل این مشکلات عبارتند از: _ تمام خودروهای حمل بار در ایستگاه های بازرسی به صورت خودکار مورد بررسی قرار بگیرند. _ بارنامه ها به صورت …

ادامه مطلب

ثبت ديدگاه

ایمیل شما منتشر نمی شود.